2010. május 1., szombat

D-77: Buda Maraton, az első támpont

Eljött a nagy nap, az első megmérettetés. Nagyon kíváncsian vártam, hogy végre legyen egy időeredményem, amit össze tudok hasonlítani a többi Master 2-es versenyzővel. Nem a versenyzés miatt, hanem hogy lássam, hogyan sikerült az alapozásom és hogy milyen kondiban vagyok a többiekhez képest. Oli tanácsára az egész verseny alatt teljes intenzitással mentem.


Kellemes 25-26 fokos nyárias idő volt. A pálya, hasonló a tavalyihoz, 2 kör. Benne a téglagyári és a Virágos-nyereg is. A teljes táv 35 Km, 1100m szinttel, ellenben a kiírásban szereplő 41 Km és 1600m szinttel.

Rajt délben. Teljes sprint a reptéren oda-vissza. Nem esett jól, max. pulzuson. Ilyenkor érzem, hogy milyen gyenge is vagyok a fiatalokhoz képest. Nincs meg a kellő végsebességem. Azért igyekszem tartani magam. Vass Peti még a fordító előtt lehagy. Látom, hogy a felvezető motoros mögött Szécsi Tomi húzza a mezőnyt. Erős, határozottan meggyőzően megy. Fordító után lassanként tudok előzni, úgy látszik, hogy fáradnak a többiek. Innen végig csak előzök. Lefele és felfelé is :-) Hű a mindenit, egész jól megyek. Jó néhány BB-st is beérek, és meg is előzök. Nem messze előttem feltűnik Kovács Tomi. A lefeléken lassan utolérem, azonban az egyik kimosott, nyomvályús résznél Tomi hirtelen fékezésre kényszerül, én satufék, de már látom, hogy nem fogok tudni megállni. Bringa blokkol, én repülök. Tigris-bukfenc szerű mutatvány lesz, át a bringán. Közben átfut az agyamon, hogy ha most kulcscsonttörés lesz a dologból, vagy más komoly sérülés, akkor kárba megy az eddigi rengeteg munka. Miután felállok, átmozgatom a vállam, úgy tűnik minden rendben. :-) Lehorzsolódott egy kis részen a bőr, de csak horzsolás, komolyabb baj nincs. Bringa is egyben, mehetek tovább. Eresztem neki tovább, majd egy kis sík rész. Beérek egy Meridás srácot, beállok mögé, jó nekem az ő tempója felfelé. Pár perc múlva ismerem csak meg. Mikusz az. Meglepődök, nem gondoltam hogy, egy szinten vagyunk. Mindig sokkal jobban ment nálam. Tempózunk felfelé, de érzem, hogy menne ez nekem gyorsabban is. Megelőzöm és a téglagyárin tudom növelni az előnyömet. Felérve egy keskeny single track, ahol jó pár percig feltartanak. Nem olyan tempóban megy a sor, ahogy kellene. Hallom hogy mögöttem Hédi méltatlankodik, majd nem sokára Mikusz is elejt egy bíztatást, hogy menni kéne már, de sajnos én sem tudok. Kérem a srácot, hogy engedjen el, de meg sem hallja. Közben elhagyom a pumpámat, amit még az esésnél nem jól tettem vissza a zsebembe. Visszaérünk közben a reptérhez, ahol utolérek egy BB-st. Elszállt a féke, mondja, úgyhogy kiszáll az első kör végénél. Gondolom, megkérdem van-e nála pumpa és odaadja-e. Most már van pumpám :-)


A második körben nem történik érdekes. A Virágos-nyereg előtti aszfalt megint sokat kivesz belőlem. Tűz a nap, a maximum, amit a Polar mér 36 fok. Ez durva. A köves rész, bent az erdőben már jobban megy. Az út mellet Ujj Zoli tűnik fel, jól esik a bíztatása. Rég láttam már. A végén a hirtelen bal fölfelénél Dobos Feri fotóz, tőle is kapok egy „Jó lesz ez Péter” bíztatást :-)


A reptér felett átgurulunk a HHH-ra vezető köves útra. Itt kifejezetten jól jön a mászás, jobban megyek, mint gondoltam. Pillanatok alatt fenn is vagyok a tetőn. A tetőről száguldás vissza Hűvösvölgybe, és már ott is a cél. 2 órán belüli időt szerettem volna, 2:04-lett, ami azért közel van a tervhez. Összesítettben a Master 2 6. helyéhez lett jó. Elégedett vagyok vele.

Idén először verseny tempóban, nagyon hiányzott már. Elkezdődött végre a szezon!

Táv (Km)
35
Szint (m)
1 150
Idő
2:04
Átlag sebesség (Km/ó)
16,5
Kalória (Kcal)
2 100
Átlag pulzus
172
Max. pulzus
188
Átlag hőmérsklet (˙C)
25

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése