2010. május 8., szombat

D-70: Egy nap, ami nem a terv szerint alakult

Mára 6 óra hosszú tekerés (maximum a max pulzus 86%-a), minimum 2000 m szint begyűjtése volt a cél. Reggel 8-kor találka Dobos Ferivel a ProBike előtt. Kiss Árpi elaludt, jelezte, hogy később fog hozzánk csatlakozni. Árpi a Beskidy Maratonra készül, amihez jó felkészülést és eredményes versenyzést kívánok!

Ferivel elindultunk Hűvösvölgy felé, ő ment elől. Megbeszéltük, hogy nem fogjuk nyomni.
Nem igazán sikerült. Mivel most mentünk együtt először, ezért nem ismertük egymás jelenlegi fizikai állapotát.
Jó tempóban nyomta végig az aszfaltot, egészen a Kis-Erdőig, majd be a szokásos turista útra a HHH reptér felé. Irány felfelé... a pulzusom 92-95 %. Nem esett jól, de ha Ferinek ez a tempója, miattam ne fogja vissza magát :-) Gyúrunk vazze!

Beszélgetni nem sokat tudtunk. Megmásztunk minden "hegyet" a környéken, oda-vissza. Mikor egyszer előre kerültem, én is odatettem magam, nehogy miattam unatkozzon :-) Reméltem, hogy megfelelő a tempó :-) Egyszer csak Feri megjegyezi, hogy nem kellene úgy nyomnom. Bakker, én meg szétszakadok. Nyomná a fene, én csak miatta teszem... Ezt a félreértést!

Átmentünk a  HHH-ra. A FGY-nél jeleztem, hogy 90%-nál limitálom magam és előre álltam. Fél úton Feri ment előre és úgy éreztem, hogy felvette a tempómat. Innentől ő is visszább vett, így sikerült 90% alatt maradnom, ami persze még messze van a hosszú maratonok intenzitás zónájától.

Tíz körül elváltunk, mert a Normafánál volt találka Feminával és Ködmönnel. Feri már nem tartott velem, ő még egyszer felment a HHH-ra. Együtt mentünk cirka két órát, ami alatt összejött 1000m szint meg egy jó nagy adag fáradtság, meg erőlködés. Legközelebb, majd ügyesebbek leszünk :-) Köszi Feri a közös tekerést, van még hová fejlődnöm :-)

A HHH-ról egyedül tekertem át Normafához. Nagyon sokat kivett belőlem az előző két óra magas intenzitása. Frissítettem, ettem-ittam, mégis gyengének és eléhezettnek éreztem magam. Az új társasággal terepen legurultunk Szépjuhásznéhoz, majd a sífutó úton tettünk egy kört a Nagy-Hárshegy körül. Visszaérkezve, úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk a sárgán fölfelé a Kaán Károly kilátóhoz.


Ez egy folyamatosan egyre meredekebb, köves technikás emelkedő. Éveken keresztül próbáltam teljesíteni, de nem sikerült. Idén viszont elsőre ment, még egy hónappal ezelőtt és most is :-)))
Legalább ennyi sikerélmény jutott a mai napra. Jó ez a Fuji váz, jobban mennek vele a mászások.

Fölfelé éreztem, hogy nem fog menni a 6 óra, mert a szokásos, bal comb belső feszítő elkezdett görcs jeleket mutatni. Éppen hogy csak felértem a kilátóhoz úgy, hogy nem görcsölt be. Pedig még csak 3,5 órája bringázunk! Mi a fene van???? Valami nem stimmel, a szint is még csak 1400m!

Mentünk tovább, megmásztuk a Határ utcai tüdőszaggatót. Kistányéron, néhány káromkodás mellett, ami a görcsnek szólt. Na ez nem az én napom. Az első két óra megtette hatását.Még egy kicsit gurultam együtt a csapattal, aztán a következő 20+ %-os emelkedőnél beadtam a kulcsot, bedobtam a törülközőt és leadtam a szerelést. Feminával az élen a csapat még ezt is megmászta, én viszont már a látványától is hidegrázást kaptam. Kész, végem, ennyi! Elköszöntem és szépen hazagurultam aszfalton. Otthon minden olyan tünet előjött, ami az elrontott edzés tipikus jele: görcs, eléhezés, fejfájás, szomjúság.

Nem úgy alakult ez a mai napi edzés, ahogy terveztem, de haszna azért biztosan lesz :-) Legközelebb, majd jobban odafigyelek és nem hajtom szét magam. Hányszor mondtam már és olvastam másoktól ezt a fogadalmat :-) Ha annyi ezresem lenne, gazdag lennék!

Táv (Km)
75
Szint (m)
1 680
Idő
4:43
Átlag sebesség (Km/ó)
17,3
Kalória (Kcal)
3 497
Átlag pulzus
149
Max. pulzus
186
Átlag hőmérsklet (˙C)
17

3 megjegyzés:

  1. Jók az írások, azt hiszem rendszeres olvasó leszek. :)
    Előre is sok sikert Salzhoz.

    VálaszTörlés
  2. Hali,

    Szólhattál volna előbb, hogy sok. De majd alakul ez. Az bizonyos, hogy a másik tempóját menni nem egyszerű. Ezt is gyakoroloni kell, ha versenyzel.

    Üdv, FD

    VálaszTörlés
  3. Szia Feri,
    Legközelebb szólok majd :-) Azért tetszett, hogy tudtam Veled menni, még ha szenvedtem is.

    VálaszTörlés