2010. május 26., szerda

Ami jó a testnek és a léleknek

Itt olyan élelmiszereket találsz, amik nem csak egészségesek, hanem még finomak is. Ezeket személyesen teszteltem :-) Ha tudsz ilyen élelmiszert vagy egy jó receptet kérlek oszd meg velem és az olvasóimmal, írjál a bejegyzéshez megjegyzést!

Laura baguette: friss kenyér a hűtőből

Laura füszervajjal töltött baguette. Tartósítószer és ízfokozók nélkül. 10 perc a sütőben és friss pirosra sült ropogós baguettet ehetsz. Igazán finom. Három féle ízesítésben:
fokhagymás, zöldfűszeres és chillis.
Jó étvágyat hozzá!. Az ára az Auchan-ban akciósan 160 Ft-volt.


Túrótorta liszt nélkül

Hozzávalók:
  • 1 kg túró
  • 6 tojás
  • 20 dkg vaj
  • 30 dkg cukor
  • 2 citrom
  • 2 csomag vaníliás pudingpor (amit főzni kell) 
Elkészítés: A vajat, a tojássárgáját, a cukrot és a túrót egy nagy tálban összekeverem, lereszelem a citromok héját, ezt is belekeverem a masszába, valamint az egyik citrom kifacsart levét is hozzáadom, végül jól eldolgozom benne a pudingport. Ezután egy kapcsos tortaformát kivajazok, meghintem liszttel. A tojásfehérjéket kemény habbá verem, lazán beleforgatom a túrós masszába, és mehet a formába. 170-200 fokon 50-60 percig sütöm.

Gyümölcsös joghurt

Egy nagyon finom gyümölcsös joghurt. Én a budaörsi Auchan-ban szoktam vásárolni:

Zabos máklepény alá Forty


kis tepsit kikenni vajjal, liszttel kicsit megszórni (zab)
kis lángon előmelegíteni a sütőt

a tészta:
  • 3 egész tojás
  • 10 dkg vaníliás porcukor (Laci bácsi féle)
  • 15 dkg barna cukor, (vagy mézzel lehet egy részét pótolni)
  • 1/4 liter tej
  • 20 dkg darált mák
  • 20 dkg zab liszt
  • 1 evőkanál sikér
  • 1 sütőpor
  • reszelt citromhéj (bőven)


Összekevered, beleöntöd (kb. 3-4 szeres lesz a magassága, ha kész) a sütőbe és kis lángon 30-40 percig sütöd. Mielőtt kiveszed, várd meg, hogy kihűljön. Félbevágod és megkened lekvárral. Barack vagy szamóca lekvárral a legjobb :-)

Zsanna-manna

Aszalt gyümölcsökből és magvakból készült édesség. A Művészetek Völgyében mindig, illetve rendezvényeken és egy-két bioboltban is kapható néha. Nem csak finom, hanem esztétikus is!

3 megjegyzés:

  1. Üdv,
    A Csikós András féle biotermékek beszerzésének mi a legegyszerűbb módja?

    hp

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én a budaörsi Auchan-ban vásároltam, de a gyártó honlapján több beszerzési pontot is találsz :-)
    Forty

    VálaszTörlés
  3. Üdv,
    Az Auchanban a (hozzávetőlegesen) teljes termék kínálat megtalálható?
    Eddig egy CBA üzletet néztem, de ott semmi nem volt, illetve a CBA webshopjában sincs, már amennyire láttam.

    Hogy építő jellegű is legyek és ne csak kérdezzek. Ki lehet próbálni a csírák fogyasztását is. Egyszerűen nevelhetőek, pár nap után fogyaszthatóak is és jótékony hatással vannak a szervezetre. Az ízük az adott növényre jellemző(pl hagyma,retek,stb). Bioboltokban szerintem kapható mindenhol.

    hp

    VálaszTörlés